Alla inlägg under maj 2016

Av The girl in the dreamcatcher - 30 maj 2016 23:46

Hur kan man älska och hata nån så mycket på samma gång?
Jag hatara när du sårar mig.
Jag älskar när du håller om mig.
Jag hatar hur du förminskar mig.
Jag älskar hur du kan säga rätt saker för att göra mig glad igen,
men jag hatar att det var du som gjorde mig ledsen från början.

"I hate you, don´t leave me
I feel like I can´t breathe
Just hold me, don´t touch me
And I want you to love me
But I need you to trust me
Stay with me, set me free
But I can´t back down
No, I can?t deny
That I´m staying now
Cause I can´t decide
Confused and scared
I am terrified of you"
Demi Lovato

Fångad i drömmen
om en förändrad värld
står jag fortfarande här.
Ser mig i spegeln
och undrar vart jag är.
I händerna på dig
försvann jag så lätt.
I skuggan av ett märker
letar jag efter ljuset.
Ljuset till dig
som fick mitt hjärta att brinna.
Men du är inte kvar.
En Oskar borde du vunnit
för rollen du spela
när du satte mitt hjärta i brand.

Av The girl in the dreamcatcher - 29 maj 2016 13:27

Du är den som förstår.
Du är den som finns där.
Du är den jag alltid kan lita på.
Du är den jag har kär.

Du är den som lyssnar och förstår,
stöttar och ställer upp.

Vad vore livet utan dina visa ord och varma kramar?

En mamma betyder allt,
tack vare dig är jag här.

Det är i din famn jag vill krypa upp när allting känns hopplöst, när livet känna jobbigt och jag bara vill ge upp.
Det är dina stöttande ord som då får mig att fortsätta kämpa, du får mig att tro på mig själv igen.


Idag ska jag gå och gratta världens bästa mamma på morsdag.
Hoppas ingen glömmer sin mamma idag, för en mamma är värld att få bli firad och ta det lugnt för en dag.
För alla andra 364 dagar om året ställer hon upp och kämpar för sina barn.

Av The girl in the dreamcatcher - 25 maj 2016 13:23

"Jag vill aldrig mer se dig"

"Prata aldrig mer med mig"

Säg aldrig mer dem orden om du vill va med mig!

 

"Jag älskar dig så mycket"

"Låt mig va med dig"

Om du älskar mig förstår du att du bör lämna mig förgott!


Hot och rädsla

Förtryck och sorg

Du förgör mig till ett tomt intet som snart kommer blekna bort


Jag skadar mig själv genom att va med dig

Men jag kan inte vända

För jag älskar ju dig


Jag ska aldrig mer må dåligt när jag slutat älska dig!

 


/The girl in the dreamcatcher

Av The girl in the dreamcatcher - 20 maj 2016 17:23

I drömen är allt bra.

I drömmarna älskar du mig lika mycket som du säger.

Inga sårande ord,

Inga knuffar,

Inga skämt på min bekostnad.

I drömen visar du lika mycket kärlek som du säger dig ha till mig.


Jag håller fast vid drömmen och hoppas att den ska komma till liv...


The girl in the dreamcatcher

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Skratta, älska och lev ditt liv så som du vill ha det.
Var inte fångad i en dröm!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards